
Köpvillkor
Dessa allmänna villkor gäller för webbplatsen flower-power.se som ägs och drivs av Blomstersafari Frö & Förlag AB med organisationsnummer
559257-9956
Allmänt
Vid försäljning till konsument tillämpar Flower Power de regler som följer av aktuell lagstiftning. Mer information om distans-, hemförsäljnings- och konsumentköplagen finns på www.konsumentverket.se.
Köparen måste vara 18 år och myndig eller ha målsmans tillstånd.
Alla priser som anges är inklusive moms och i svenska kronor (SEK).
Beställning
Beställning av produkter från Flower Power sker via flower-power.se. För att en beställning ska vara bindande, måste beställningen bekräftas av
Det innebär bland annat att om produkten utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är
Orderbelopp
Minsta orderbelopp för att kunna genomföra ett köp är 100 kronor.
Betalsätt
Swish
Vi erbjuder smidiga och säkra betalningar via Swish. När du väljer Swish som betalningsalternativ kommer du att få instruktioner för att slutföra betalningen direkt i din Swish-app. Transaktionen sker i realtid och bekräftas omedelbart.
För att kunna betala med Swish behöver du ha tjänsten aktiverad via din bank och en smartphone med Swish-appen installerad.
PayPal
När du väljer PayPal som betalningsmetod kommer du att omdirigeras till PayPal:s webbplats för att slutföra betalningen. Betalningen behandlas säkert genom PayPal:s system och du får en bekräftelse när transaktionen är genomförd.
Om du har ett registrerat PayPal-konto kan du använda det för att betala direkt. Om du inte har ett konto kan du välja att betala som gäst med ditt kort via PayPal.
Vid eventuella tvister eller återbetalningar gäller PayPal:s köparskydd, vilket innebär att du kan få tillbaka pengarna om varan inte levereras eller avviker från beskrivningen. För mer information om PayPal:s villkor, besök PayPal:s officiellawebbplats.
Tänk på att eventuella transaktionsavgifter kan tillkomma beroende på din betalningsmetod och valuta.
Betalkort eller kreditkort
Vi erbjuder säkra kortbetalningar i samarbete med våra betaltjänstleverantörer. När du genomför ett köp med kort på vår hemsida hanteras din betalning genom en krypterad och säker anslutning, vilket garanterar att dina betaluppgifter behandlas tryggt och konfidentiellt.
Vi accepterar de vanligaste betalkorten, inklusive Visa, Mastercard och andra större leverantörer.
Har du frågor eller stöter på problem med ditt kortköp? Tveka inte att kontakta oss på kundtjanst@flower-power.se så hjälper vi dig!
Klarna – Köp nu, betala senare
Vi erbjuder betalning via Klarna för en flexibel och säker betalningsupplevelse. När du väljer Klarna som betalningsmetod kan du välja mellan flera betalningsalternativ:
- Betala senare – Handla nu och betala först efter att du mottagit din beställning.
- Dela upp betalningen – Dela upp ditt köp i mindre delbetalningar.
- Betala direkt – Betala omedelbart med ditt bankkonto eller kort via Klarna.
När du slutför köpet med Klarna kommer du att omdirigeras till deras plattform för att genomföra betalningen. Alla betalningar hanteras säkert och smidigt genom Klarna, och du får en betalningsöversikt i deras app.
Vid frågor om betalning eller fakturor, vänligen kontakta Klarna direkt via www.klarna.com eller genom deras app
Frakt och leverans
Beställningar inom Sverige på 1000 kronor eller mer levereras alltid fraktfritt. På beställningar med lägre belopp tillkommer frakt på 49 kronor.
Köp för 1000 kronor eller mer skickas också som spårbara försändelser och du får ett sms när försändelsen kan hämtas på ditt utlämningsställe om den inte får plats i brevlådan.
Böcker skickas med PostNord varubrev som aviseras via SMS och hämtas på utlämningsställe om de inte får plats i brevlådan.
Leveransförsening
Om en leveransförsening uppstår meddelas kunden via e-post eller telefonsamtal från
Vid frågor om din order kontakta alltid kundtjänst, bifoga ordernummer. Kontakt om din beställning via Instagram undanbedes.
På grund av väldigt mycket beställningar i början av varje frösäsong kan leveranserna då ta ca en månad.
Transportskador
Kunden har ansvar att anmäla eventuell transportskada till
Returer
Returer sker på din egen bekostnad förutom i fall där varan är defekt eller om vi har packat fel. Alla returer ska skickas som brev eller paket och inte mot postförskott. Vid byten av defekta eller felpackade varor betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Ångerrätt
Flower Power erbjuder alltid 30 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller endast om produkten och originalförpackningen är i oförändrat skick.
Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.
Återbetalning
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala frakten när du sänder tillbaka varan.
Bilder i butiken
Vi försöker återge färger och nyanser på våra produkter så exakt som möjligt, men vi kan tyvärr inte garantera att de bilder av produkter som visas på webbplatsen uppfattas exakt så som de ser ut i verkligheten.
Alla bilder som visas på vår hemsida är skyddade av upphovsrätt och får inte användas, kopieras, spridas eller på annat sätt reproduceras utan vårt uttryckliga, skriftliga medgivande. Detta inkluderar men är inte begränsat till kommersiell användning, delning på sociala medier, eller användning i andra sammanhang.
Om du är intresserad av att använda våra bilder eller har frågor om detta, vänligen kontakta oss på info@flower-power.se. Tack för att du respekterar vårt arbete!
Vänligen notera att överträdelser av upphovsrätten kan leda till rättsliga åtgärder.
Ändrade uppgifter
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga eller ändrade uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuellt feltryck i produktinformation, pris och lagersaldo.
Vid tvister
Vi rekommenderar att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se om det uppstår tvister som vi inte kan lösa. Bra att veta är att vi alltid följer ARNs rekommendationer. Du kan även använda den hemsida för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.
För vidare information om vilka rättigheter du som har som konsument besök Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.